Julhelg

Den här helgen har verkligen varit julig. Igår var jag, mamma och lillasyster i stan för att köpa julklappar. Vi rusade runt som galningar, men den enda julklappen jag hittade var badskum till småkusinerna. Men desto mer hittade jag till mig själv. En grå munkjacke-kavaj på rea för 80 kr - ett riktigt kap. Och sen blev det Chai-te från Indiska :)

Idag har jag varit på julbak hos en kompis. Vi bakade pepparkakor och lussebullar. Min kompis ville att alla skulle ta hem det de gjorde så att hon slipper föräta sig på julfika och för att känna igen sina egna var man tvungen att göra nåt speciellt. Så jag valde älgar:

 

Det blev en hel flock av dem och jag är en väldigt stolt mamma till mina små älgar. Egentligen var det åtta lussekatts-älgar, men en strök med då jag var lite hungrig...

Glad advent! Eller vad man säger...
/ Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0