Skolavslutning väntar !

Sommar..Hetta...lovley. Imorgon är dagen här, den stora dagen. Än vet jag inte riktigt dagens betydelse och vad jag kommer känna vid dagens slut. Men det är någonting med skolavlsutningar som får en att le hela dagen. Jag har inte tänkt så mycket på skolavlutningen, nästan ingenting alls. Allt fokus det här året har varit just på skolan, första året på gymnasiet och allt vad det innebär. Den här sista veckan innan sommarlovet har fått mig att tänka på den första veckan i gymnasiet. Det är nog den enda veckan i mitt liv som jag minns riktigt väl. Annars brukar det mest vara mnnen lite utspridda varstans. Jag minns nervositeten, människorna och vissa konversationer. Men det jag minns mest är alla intryck. Allt var så nytt och jag blev imponerad av precis allting. När jag tittar tillbaka verkar det som om jag inte hade upplevt mycket i mina dagar, och visst det stämmer väl till en del. Men herregud, imponerad av en snacks-automat?! Allt var så nytt och nya intryck varje dag. När man kom hem på kvällen var man helt slut, hade säkert varit hel spänd hela dagen. Men de nya intrycken blev färre, allt blev vardag, och till nästa läsår hoppas jag på att kunna ta tillbaka den där känslan av att allt är så spännande och nytt. För ett år sedan slutade jag nian. Det var en stor konstg dag. Från och med den dagen förändrades nästan allting. Ansikten försvann och kontakter förlorades. Mestadels tror jag det beror på att just allting var så spännande i början på gymnasiet. Jag är glad över att ha hittat tillbaka till de jag har delat så många minnen med, men också glad över att ha fått nya vänner. Imorgon får jag se hur det blir. Kanske blir dagen inte alls speciell. Eller så blir det en dag jag alltid kommer att minnas.

/Djupa Lilli

Kommentarer
Postat av: Lollo

Verkligen djupt - men sant. Jag är så avundsjuk på dig som får sluta imorgon! Själv måste jag hålla ut tills nästa onsdag. Dumma Täby kommun!!!

2007-06-07 @ 16:47:00
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0