Göteborgs basketboll festival...

... heter en STOR basketcup som ägde rum nu under kristi-himmelsfärds-helgen. Jag var där och här kommer en detaljerad beskrivning av min helg:

Onsdag

Vi träffades på stationen och det beryktade baskettåget (tåg fullt av basketspelare) avgick en timma senare. Vi hamnade i mysiga kupéer där vi gjorde tre saker: åt, åt och åt - bästa sättet att fördriva tiden. Vi stannade en halvtimma i Vingåker för att sträcka lite på benen och kl. 21 ungefär var vi framme i Göteborg. Dagen avslutades med att pumpa en luftmadrass i en evighet.

Torsdag

Vi gick upp ganska sent och åt den äckliga frukosten som de serverade. Sedan spelade vi - och vann - två matcher. Vi åt äcklig lunch och middag och sen låg vi bara och slappade på rummet (ett klassrum i en skola).

Fredag

Idag spelade vi - och förlorade - två matcher. Det regnade så vi åkte bara en sak på Liseberg, den där gungan som gått på reklam på TV. Läskigt!!! Pga. regnet var vi också tvugna att ha på oss stora blå plast-ponchos med gröna kaniner på - hot hot hot. (Bild kommer så småningom).

Lördag

Vi spelade en kvartsfinal och förlorade den. Vi var också och fikade och på kvällen när alla små fjortisar var på disco så låg vi hemma och kollade på Legally Blonde 2. Vilken kväll! (ironi).

Söndag

Vi gick upp tidigt och packade och sen var vi och kollade på min lillasyster och hennes lag när de vann finalen! Det är väldigt stort att vinna den, så vi gratulerade dem och sen bar det av till tåget. Efter en lång resa stupade jag i min säng.

    

1. Skolan där vi bodde
2. Lillasysters lag när de vunnit finalen
3. Tåget hem
4. Helgens inköp - 3 armband 20 kr (rea på H&M)

/Lollo

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilken jäkla panna jag har.. hjälp!

2007-05-26 @ 10:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0