******

Igår var jag riktigt rädd. Det har hänt en hemsk sak, som kunde ha blivit riktigt stor. Oh my jag vet inte ens om jag hade suttit här idag, och jag kunde ha förlorat en eller flera vänner. Jag inser nu hur viktiga mina vänner är för mig, hur glad dom gör mig och att dagarna vore så förfärligt tråkiga utan dom.

En kille i min skola blev i onsdags hämtad av poliser, det var tre piketbussar utanför. Denna kille är väldigt annorlunda och umgås inte med någon i skolan. Igår när jag kom till skolan möttes jag iaf av vänner som var förtvivlade och berättade att han hade tänkt att skjuta inne i skolan. Vi var jätterädda, jag har aldrig haft den känslan förut. På vägen upp till skolan tänkte man att idag kan jag dö. Det var verkligen hemskt. Hela dagen igår var man spänd och man var rädd varje gång man gick runt hörnet. En av mina bästa vänner har klassrummet bredvid honom, hur kul är detta?

Men nu är han omhändertagen, och han kommer inte att göra oss illa. Jag undrar vad som kommer att hända OM han kommer tillbaka. Troligtvis så kommer han att komma tillbaka en dag med ännu mer ilska. Oavsett om han är avstängd från skolan eller ej så kan han fortfarande ta sig in.

Lärarna är jag så himla arga på ! Jag föstår inte hur  man kan bete sig som dom. De vägrar att berätta för oss vad som hände och vad som händer. De säger att det är sekretess belagt, att vi måste respektera honom. MEN VÅRAN RESPEKT DÅ? SKA INTE VI KUNNA FÅ KÄNNA OSS SÄKRA I VÅR EGEN SKOLAN? Just nu går det hur mycket rykten som helst, det är bättre att lärarna berättar för oss istället, detär deras skyldighet mot oss.

Idag går jag till skolan, han är inte där. Men på måndag, hur ska man veta?

/Lilli


Kommentarer
Postat av: Lollo

HJÄLP Lilli! Jag blir rädd jag också! Var försiktig och håll dig långt borta från honom!

2007-12-01 @ 16:39:22
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0