Hur det är att bo i en frysbox:

1. Man kan inte gå utanför dörren utan dunjacka, mössa, vantar, halsduk, raggsockor, långkalsonger, fleecetröja och stövlar med ludd i.

2. Man längtar hem till sina fårskinnstofflor oavsett vad man gör och med vem.

3. Man överväger att gå tända-brasa-kurs hos pappa, men ångrar sig i sista stund då man inser att det kan sluta i katastrof.

4. Man är trött alltid hela tiden jämt.

5. Man måste ställa väckarklockan en timme tidigare så att man kan ta sig upp ur sängen lagom till att bussen går.

6. Man blir beroende av te - bara för att det är varmt.

7. Man tänker bara på en sak: värme (och sportlov 2008).

8. Man funderar seriöst på att söka medlemskap i ett varmt land långt bort på sydliga breddgrader.

Eller är det bara jag?

/Lollo


image240
En av våra landsmän


Kommentarer
Postat av: Lilli

Så rätt ! Det märks att vi är uppväxta tillsammans! Jag har gått så långt att jag har gått tända brasa kursen, dock är jag fortfarande lite osäker på de olika momenten.

2007-11-15 @ 21:47:04
URL: http://lilliochlollo.blogg.se
Postat av: Lollo

Haha, ja, jag är inte riktigt redo för kursen än, jag tror det skulle ryka in i hela huset och då måste man vädra ut röken och då blir det kallare än tidigare så jag tvivlar fortfarande.

2007-11-16 @ 08:57:00
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0