Jobbig dag

Jag har alltid gillat SL, men idag not so much. Jag satt på Roslagsbanan påväg till jobbet när jag kom på att jag glömt busskortet hemma. Konduktören skulle komma när som helst och jag fick panik - riktig panik! Min första tanke var att hoppa av, men då skulle jag komma försent till jobbet. Så jag låtsades sova, och det funkade! Konduktören gick förbi och jag klarade mig.

Men, när jag skulle hem fick jag en kupong att åka på av min arbetsgivare. När konduktören kom visade jag helt enkelt upp kupongen och när hon frågar vart jag åkt ifrån svarade jag som det var. Då säger konduktören, som var en smal sträng brunett på 30+ att jag måste ha två kuponger. Jag säger att jag inte har det och hon frågar om jag har pengar eller pengar på mobilen. Men det har jag inte och då ber hon mig att gå av! På stationen innan jag ska av! Hur mycket förlorar hon på att låta mig åka en station till egentligen? Ingenting, men hon tog sitt jobb på alldeles för stort allvar. Så jag fick gå hem från där jag blev avkastad. Det är inte jättelångt men det var kallt och snöigt. Nästa gång ska jag "sova" på vägen hem också... (eller komma ihåg att ta med busskortet).


Kommentarer
Postat av: Lilli

Nej vad hemskt !! Vilken hemsk människa !! Men tänk på att hon har ett av världens sämsta jobb!

2007-11-24 @ 12:36:23
URL: http://lilliochlollo.blogg.se
Postat av: Lollo

Ja, där vill man inte gärna hamna!

2007-11-24 @ 18:53:41
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0