Vad är en "egen stil"?

Det är något jag alltid undrat. Alla vill ha en egen stil, men vad innebär det egentligen? Är det att man har liknande kläder varje dag? För det blir ju lätt tråkigt! Eller är det att man klär sig speciellt och sticker ut från mängden? Har bara de speciella en egen stil? För vad bestämmer vad som är en egen stil egentligen? Jag är lost...

Jag har ingen egen stil tror jag, för jag varierarar verkligen. Ibland vill jag se pryd ut, ibland trashig och ibland bara normal. Oftast väljer jag det bekvämaste. Men problemet är att min stil skulle lätt kunna beskrivas som tråkig. Och vem vill vara tråkig? Men jag är inte modig nog att ha till exempel mina coola solglasögon som i många ögon skulle beskrivas som fula, även om jag vet att jag passar jättebra i dem. Jag köper dem, men vågar inte ha dem. Samma sak med min hatt. Och en speciell klädkombination som ser jättesnygg ut hemma men som skulle sticka ut i skolan. Jag vågar inte - alltså blir jag tråkig. Jag tar det normala, det som är snyggt men normalt. Och jag förblir tråkig. Och stil-lös.

Det skulle kunna vara ett nyårslöfte - att våga klä mig mer speciellt. Eller i alla fall hitta en stil som passar mig. Vad nu en stil är...

   

Coolt på Nicole - men på mig??

/Lollo - vanlig, tråkig och normal


Kommentarer
Postat av: Lilli

du skulle passa jättebra i nicoles stil :)

2007-11-30 @ 10:57:01
URL: http://lilliochlollo.blogg.se
Postat av: Lollo

Tror du det? jag vet inte riktigt..

2007-12-01 @ 16:37:23
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0