Vad har hänt med oss stilrena svenskar?

När jag och mina två klasskompisar slutade skolan igår bestämde vi oss för att gå förbi Täby C och se hur mycket som fanns kvar av Roberto Cavalli-kollektionen. Jag hade redan bestämt mig för att den inte var något för mig, men vi tänkte ändå titta förbi och "håna" alla - vad vi trodde - orörda plagg i djurmönster. För vi var helt säkra på att de hängde kvar. Jag menar, djurmönster stämmer inte in i min bild av oss stilrena svenskar. Ok, jag måste erkänna att jag äger ett par leopardballerinas som, till mitt försvar, inhandlades i London ett halvår innan leopardboomen kom till Sverige. Men ändå, de är undanstoppade nu och ska inte tas fram på ett tag. Men i alla fall, vi gick till H&M i Täby C, och vad ser vi? Stora bokstäver som säger: SOLD OUT! Vi började gapskratta, och min ena kompis frågade en som jobbar där: hur långt tid tog det? Och hon svarar: 7 minuter. 7 MINUTER tog det för kollektionen att säljas slut i Täby C. Jag trodde fortfarande inte att det var sant när jag gick därifrån. Vad har hänt med oss stilrena svenskar?

/Lollo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0