Regntäta skor

Igår drog mamma med mig till stan på shoppingrunda (hon har blivit lite av en shopaholic). Hon var ute efter skinnstövlar och byxor, och jag letade efter en kappa och höstskor. Efter att ha letat nästan i varenda butik i city så hittade jag en jättefin svart kappa på Vila. Det fanns bara en strl M kvar så jag köpte den. Mamma hittade ett par snygga byxor i grått, men hon nöjde sig inte med det, utan ville ha dem i svart och kritstrecks-randigt också. De fanns däremot inte i hennes storlek, men kommer in i veckan, så pappa får springa dit på lunchen och köpa dem.

Mamma hittade inga stövlar (tack och lov, då får jag mat den här veckan), och jag hittade inga fina höstskor. Det finns inga fina skor i höst! Det finns fina stövlar, men inga fina skor. Jag höll på ge upp, men tvingade mig in på sko-punkten. Jag säger tvingade, för jag hatar den affären! Men, nu såg jag ett par skor som var ungefär det jag letat efter. De var billiga (150 kr) och äckligt plastiga men ändå helt okej. Så, jag gick emot mina principer och köpte dem. Men som pappa sa: de är garanterat vattentäta i alla fall (tack vare plasten) och regntäta skor är bra att ha i ett regnigt land som Sverige!

   

- Skor 149 kr, skopunkten
- Jacka 799 kr, Vila (finare på!)

/Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0