A certain romance

Ända sedan jag såg Notting Hill när jag var runt 10 år har romantiska komedier varit min favorit-film-gengre. Jag gillar fortfarande filmer som slutar bra, men jag hatar att erkänna att jag tröttnat lite på de typiska romantiska komedierna. Alla handlar i princip om samma sak. Istället har jag fastnat för filmer som är lite annorlunda, som betyder nåt. Exempel på sånna filmer är Garden state, Breakfast at Tiffanys (ok, en romantisk komedi, men den är annorlunda) och Once, musikfilmen som går på bio nu. Idag såg jag två andra filmer i samma gengre: Annie Hall och Amelie från Montmartre. Jättebra båda två, speciellt den sista! Den är så rolig och fin och speciell...

    
  

/Lollo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0