Vår, vår, vår... regn!?

Hejhopp ;) länge sen jag använde det ordet! Som ni kanske vet så har våren kommit till Sverige, och allt som var så kallt och mörkt har helt plötsligt blivit så varmt och ljust! Igår gick jag hem från skolan, och jag har även rustat upp cykeln för att kunna cykla till skolan de soliga dagarna. Våren tog dock en liten paus idag, eftersom dagens väder är regnigt och grått. Typiskt, jag som skulle ha vårkläder och sitta i solen.

Mitt lov var också bra, med landet, Lilli och bio. I fredags skulle jag bada frukostbad på centralbadet, och tog mig upp kl. 7 sista lovdagen. Något bad blev det däremot inte, eftersom det tydligen var 18-årsgräns. Då blev jag arg. Istället fick vi äta frukostbuffé på ett närliggande café. Bröllopet i lördags var däremot fint, och maten var gudomlig!

Meny:

Snittar - wraps med kyckling, bacon, grönsaker
Förrätt - citronmarinerade räkor och gurkor
Huvudrätt - buffé: lax, kyckling, skinka, potatissallad, sallad, bröd och massa mer
Efterrätt - gräddfilspannacotta med rabarbersås, jordgubbar och caramell-kola
Fika - bröllopstårta med kladdkakebotten och chokladmousse, kaffe, te
Snacks - chips, jordnötter, salta pinnar mm.

Gissa om jag var mätt, jag kunde knappt äta dagen efter :)

Men nu är det skola igen, och lärarna verkar tro att allt vi vill är att komma igång med skolarbetet... jag ska tex. läsa ut Snabba Cash - 500 sidor - på tre veckor. Tror hon att jag inte har andra saker för mig eller?

Vi hörs om i helgen Lilli!
/Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0