Helgen... och de senaste 5 veckorna...

Jag har insett att väldigt många av mina - väldigt få - inlägg heter "helgen". Det beror dels på att min fantasi är i botten och dels för att det är då det händer något intressant att skriva om. I veckorna är det bara skola, och ni vet precis lika väl som jag att om det finns något som är tråkigare än att faktiskt vara i skolan så är det att läsa om att vara där. Om jag säger att veckans höjdpunkt var när Lollo (nr 2) i receptionen skulle ropa ut information i högtalarna och sa: "God morgon Lollo, Tibble här..." istället för sitt vanliga uttjatade "God morgon Tibble, Lollo här..." så tror jag att ni förstår och håller med mig. Så jag nöjer mig med att säga att den grå vardagen är tillbaka på riktigt, och inte ens Lollo nr 2 kan ändra på det.

Men helgen, den fina helgen är värd att nämnas om och om igen. Så därför gör jag det. I helgen (fredags kväll, men det är också helg för mig) så var några tjejer från klassen hemma hos mig och åt middag från det berömda "Valla thai" och såg på skräckfilm. Och åt godis. I mängder. Skräckfilmen - som egentligen var en psykadelisk (eller nåt sånt) thriller - hette "Funny games" och var riktigt äcklig. Inte blodig men sådär psykiskt jobbig att se. Men det är ändå trevligt med lite mer sammanhållning inför sista året. Sen sov P (som älskar att bli kallad P för det får henne att känna sig mystisk) över hos mig. På lördagen åkte vi in till stan, båda med fulla plånböcker och stora förväntningar. Jag var ute efter ett par stövlar, en finare topp och en jacka. Jag har lagt ner sökandet efter en skinnjacka eftersom jag insett att det jag egentligen behöver är en varm fodrad jacka. Ankelboots-jakten lades också ner då jag insåg att mina ben kapades av till små tjocka korvar då jag satte på mig ett par. Jag såg ett mönster helt enkelt och insåg att ankelboots inte är något för mig. I alla fall, jag hittade 2 av 3: en fin svart topp och ett par bruna kraftigare stövlar från Nilsson som får mina ben att se någolunda smala ut. Sen på kvällen var jag och J (min syster) barnvakter åt 18 barn på en kräftskiva i Djursholm. Det var mycket slitigare än jag trodde att det skulle vara, 18 barn visade sig vara 18 barn för mycket. Men det var ett jobb som betalade för halva mina stövlar så jag är glad ändå.

Idag har jag ätit en lång brunch tillsammans med DN, gått en lång-promenad med J, fikat på världens godaste chokladbollar (som jag bakat, kan lägga upp receptet nån gång), pluggat och ätit lite mer.

/ Lollo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0