Höst höst höst ... häst?

Till skillnad från Lilli har jag sedan länge tittat på höstkläder. Jag har faktiskt spenderat denna "vackra" dag framför datorn intensivt surfande efter lågpriskedjornas höstkollektioner. Tyvärr är det inte många som fått ut kläderna på internet ännu. Bara några. Jag har efter många budgetar insett en sak. Jag är pank och kommer förmodligen att vara det det kommande året. Om jag inte får ett jobb med sjukt hög lön det vill säga. Dessvärre tror jag inte det, så hur jag ska ha möjlighet att köpa någonting av det jag vill ha i höst är för mig ett stort mysterium. Ett STORT mysterium.

Här är önskelistan:

- Snygg svart skinnjacka (inte grease- eller mc-inspirerad, utan modell- och fransyskor-inspirerad).
- Snygga svarta ankelboots i skinn (det går bra med klack, men inte för hög).
- Stickade "handleds-värmare" i grått, duvblått eller ljusrosa.
- STORA halsdukar
- Lagom stor stickad mössa

Att ha råd med mössa, halsduk och handledsvärmare (som jag sett på Chanel och tänkt att det borde väl jag också ha) kommer nog inte vara några problem. Däremot lär de två första punkterna bli värre. I alla fall om jag vill ha de i skinn. Och är inte skinn snyggare än oäkta skinn? Jag måste nog säga det. Förlåt alla hästar och kor. Men tänker man efter, höst låter nästan som häst. Sammanträffande? Nja. Dessutom äter jag aldrig på McDonald's så jag har i alla fall lite skinn-rättigheter. Ingen är perfekt.

Här är ett par skor som jag har tittat lite närmare på. Jag gillar de så himla mycket, men jag kan tänka mig att de kan bli lite kalla på vintern med hålen. Varför gör de med hål egentligen?
 
900 kr, från Bianco footwear.

/ Lollo

Kommentarer
Postat av: Lilli

Mycket mycket mycket snygga skor! men ja hållen...

2008-08-16 @ 17:36:06
URL: http://[email protected]
Postat av: lilli

hålen, jag måste verkligen gå till skolan.

2008-08-16 @ 17:37:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Jossan

Tekniskt sett så dödas inte fler kor/hästar för skinnet, dom är sedan länge döda för deras kött. Alltså blir skinnet "över" för din jacka..

(Bara en liten del av mitt stöttande och övertalande i dennna fråga eftersom jag vet att det kommer gynna mig också ;))

2008-08-18 @ 23:11:33
Postat av: Lollo

Fint med stöd ibland! ;)

2008-08-19 @ 22:23:51
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0