1 dag kvar...

... tills Lilli plingar på dörren :) Allt går som planerat, eller nja, nästan. Det som inte fick hända har hänt. Jag har ont i halsen och det är 99% risk att en förkylning kommer ta över min kropp. Jaha, typiskt. Men det är bara att tänka positivt, jag visste ju att det skulle hända. Jag har varit förkyld varje lov sen 7:an så varför skulle det vara annorlunda nu? Men jag skyller på alla människor som kommer till skolan fast de är sjuka, bara för att inte missa någonting. Är man sjuk så är man sjuk. Och är man sjuk så är man hemma. Det är ju det bästa med att vara sjuk, enligt mig. Att få vara hemma alltså :) Så, för att leva som jag lär har jag bestämt att inte gå på tjejmiddagen jag skulle på ikväll. Bara för att någon smittat mig så ska jag inte smitta nån annan. Så det blir finalen på ´"på spåret" istället. Om pappa får bestämma, och det får han ju alltid. I alla fall när det är final på "på spåret".

Men, jag ska mitt öde i egna händer och gå till apoteket idag. Där ska jag köpa varenda litet medel som hjälper mot förkylning. Mamma stöttar mig, och har till och med satt in massa pengar på mitt konto så att jag kan köpa alla mediciner. Tack mamma!

Och Lilli, vi hörs ikväll! Det känns som om vi har mycket att diskutera, som vilka kläder man ska ha med och vad man ska ha i handbagage och lite sånt.

/Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0