Inställning till alkohol

Idag hade vi första lektionen i livskunskap. Alla fick varsin fråga och min var: vad är din inställning till alkohol? Vadå inställning tänkte jag, om det är bra eller dåligt? Jag var tvungen att säga pass på den frågan, men jag har tänkt lite på den under dagen.

Sanningen är att jag vet inte riktigt. Jag dricker alkohol väldigt sällan av många anledningar. Det är dyrt, det är inte särskilt gott, det är mååånga kalorier i, det är inte bra för kroppen och det känns så himla patetiskt att dricka det bara för att man ska dricka det. Så tycker jag, men hade jag sagt det på livskunskapen hade jag fått många konstiga blickar. För idag ska man dricka alkohol, och gärna varje helg. Men nej tack, jag köper hellre ett par skor för de pengarna. Och social kan jag vara utan att vara påverkad.

När blev alkohol allas bästa vän? När blev det obligatoriskt att bli full varje helg? Jag tror inte att jag, även när jag blir äldre, kommer att dricka för att bli full. Nej, ett glas vin och mörk choklad är nog mer jag. Det är fräscht och lagom. Jag kommer nog aldrig halsa öl och dricka sockriga drinkar, möjligtvis Cosmopolitans och fruktdrinkar kanske. För det måste vara fräscht och lagom. Det är min inställning till alkohol.

/Lollo

Kommentarer
Postat av: Lilli

Min söta mogna Lollo

2008-01-15 @ 19:05:12
URL: http://lilliochlollo.blogg.se
Postat av: Lollo

Haha, ja så kan man också kalla det :D

2008-01-15 @ 21:22:29
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0