Rolig helg, not so rolig vecka

Hola amigos,
jag försöker träna in lite spanska inför Spanien.

Helgen har varit bra! I fredags var jag och vän inne i stan och fikade och shoppade. Jag hittade en marinblå mjukisklänning från American Apparel och en ljusgrå kjol med dragkedje-fickor på Monki. Desustom köpte jag en bok om hur man tänker på miljön när man shoppar, "Green is the new black" för 35 kr på Urban Outfiters. Senare på kvällen blev det naturgodis, mjukiskläder och P3-guld galan. Väldigt mysigt! 

Lördagen, som i och för sig inleddes med plugg, slutade med match och övernattning hos samma vän. Vi förlorade matchen, men jag har inte spelat så bra på hela säsongen, så jag är glad ändå!

På söndagen var jag på bio med mormor, mamma och lillasyster (en julklapp till mormor). Vi såg "Jane Austen book club", den var jättebra. En riktig romantisk komedi. Jag sprang in på Monki i SOUK innan bion, för jag hade sett en jättefin kleinblå klänning för bara 200 kr i butiken på Götgatan, men där fanns den inte i small. Men på SOUK fanns bara en small kvar och nu är den min. Mohahah. Efter bion åkte jag hem till Lillis mormor och fikade och diskuterade Spanien. Så det blev en riktig mormors-dag, om man nu kan säga så.

Veckan som kommer är mindre rolig. Jag har verkligen hur mycket som helst att göra, men jag orkar inte! Fast jag måste. Det är bara att tänka på hur mycket man kan köpa efter att man har fått ett jättebra jobb efter att man kom in på den där bra linjen efter att man fått bra betyg efter att man pluggade till geografiprovet. Hängde ni med?

image298

Esto es mi vestido de American Apparel. (Det här är min klänning från American Apparel)
Fast min är mer mörkblå, men det kan jag inte säga på spanska...

/Lollo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0