Varning - långt inlägg

Här sitter jag och läser bloggar och mail och gör i princip allt annat man kan göra på datorn, bara för att slippa plugga. Imorgon är det dags för det stora, det ökända, det fasade matte-B-terminsprovet! Och jag orkar inte plugga. För pluggar jag fattar jag ändå inte, och då känner jag mig dum i huvudet och det är inte så kul. Men å andra sidan, pluggar jag inte så kommer jag sitta där med ett IG och känna mig ännu dummare i huvudet. Hm, svårt val. Och jag har till och med borstat tänderna för att hålla mig borta från kaffe. Jag har drabbats av ett kaffeberoende som är svårbotat. 2 koppar kaffe om dagen är min gräns, och eftersom jag redan druckit 2 koppar idag så har jag borstat tänderna. För att inte dricka en kopp till alltså. Men min snälla pappa har köpt en termosmugg till mig, så nu kan jag ta med mig kaffe till provet imorgon. För att göra allt lite mindre hemskt.

Jag har funderat lite. Jag äter vegetarisk mat väldigt ofta. Jag äter alltid vegetariskt i skolan och oftast när jag äter på caféer och restauranger också. Då frågar någon ibland: "är du vegetarian?". Och jag svarar nej, för jag är inte det. Och då säger samma person att de tycker att om man ska äta vegetariskt så ska man vara vegetarian fullt ut, man kan inte vara "halv-vegetarian". Man måste stå för sin sak - att djur inte ska lida och slaktas. Jaha, säger jag. Vad får alla människor att tro att man måste vara vegetarian för djurens skull? Jag hatar djur. Eller det var kanske att ta i. Jag ogillar djur skarpt. Jag vet inte om det beror på min allergi eller diverse fågel och fisk-rädslor, men jag är långt ifrån en djurmänniska. Jag äter vegetariskt för att det är bra för miljön. Och då behöver man inte vara vegetarian fullt ut bara för sakens skull. Om alla skulle äta vegetariskt oftare skulle vi släppa ut mycket mindre växthusgaser, och då kan de stå där med sina principer medan vi räddar världen. Så jag slår ett slag för halv-vegetarianerna där ute, don't let them take you down ;)

/Lollo 

Kommentarer
Postat av: Lilli

Bullshit att man måste vara hel vegetarian!

2008-01-30 @ 20:59:35
URL: http://lilliochlollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0