Borta bra, men hemma bäst?

Hej på er alla. Lollo is back in town. Tyvärr måste jag nästan säga. Dels så saknar jag New York (eller USA i över huvud taget) och dels så är det så att Lollo is the only one back in town = Lollo is lonely. Fy vad fult det låter när jag talar om mig själv i 3:e person smeknamn inser jag nu.. i alla fall, nu när jag är hemma är alla andra någon annanstans: Frankrike, Thailand, Gotland, wherever som inte är här. Lilli är i Monaco och flirtar med Pierre och Andrea, och vad gör jag: jag längtar till landet för första gången i mitt liv. Så lite har jag att göra.

Däremot finns det ljus i tunneln. Och sällskap på vägen: min nya Nikon D60!!! Igår var pappa så snäll att vi åkte direkt när han slutade jobbet och köpte kameran av snälla mannen på "Expert arninge". Och Nikon sverige är också snälla för just nu får man en gratis blixt om man handlar en D60 med objektiv = en blixt kommer hem hit om några dagar. Jippi! Inga vänner men en kamera och en blixt. Som en riktig enstörig, men vadå. Kameran var en 18-årspresent, för man är ju 18 nu. Vi skulle ha köpt den i USA, men det visade sig inte vara lika bra som att köpa den i Sverige. Resultatet blev att jag på min 18-årsdag i Las Vegas fick en sparbössa, en nagelbandskräm och en ljummen öl, allt prydligt inslaget i toalettpapper. Ja, vad säger man? Men nu har jag i alla fall fått min efterlängtade kamera.

Ljuset i tunneln är helgen. På fredag ska jag på middag med laget och på lördag blir det förmodligen bio: "Sex and the city" (som Petra bad på sina bara knän att jag inte skulle se i USA) och sen kanske vi går ut för första gången. 80's night med tjejerna från basketlaget har stått i almanackan länge. Vi får se hur det blir. Dessutom kommer Lilli hem snart! Jag längtar!

Nu ska jag packa till landet. Jag har övertalat mamma och pappa att åka en dag tidigare. Är jag desperat eller vad?
/ Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0