Happening

Idag är det en STOR happining här på Vätö: Vätö sommarmarknad! Det händer bara två dagar per sommar (idag och imorgon). Grejen med den här marknaden är inte utbudet, som oftast är fejk-crocs, sylt, renkorv och korgar, utan att det faktiskt händer någonting här. Dessutom finns det några rostiga åkattraktioner som ingen åker och sockervadd och munkar som smakar sådär. Men det är ändå Vätö sommarmarknad! Så nu ska vi strax kombinera en cykeltur med marknadsbesök och sedan lunch-handling på mataffären här. Får se, kanske hittar jag något idag.. Förra året blev det rosa fejkcrocs. Ett stort felköp, men jag tror att det var längtan efter att få köpa något som tog över... Man är ganska isolerad här ska ni veta!

Igår gjorde jag och min kära (ibland) syster en stor upptäckt. Om man cyklar långt och sedan över bron så kommer man till Nysättra. Där finns ett kafé som till vår stora förvåning serverade både kaffe latte och mjukglass. Det var lycka, och en enorm dörr öppnade sig för kommande semesterdagar.


Såhär ser det typ ut, även om det här tydligen är Vireda marknad. Undrar om det är lika stor happening där? Jag har i alla fall aldrig hört om Vireda...

/ Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0