Helgen

Nu har jag varit hemma från landet över helgen. Det var precis lika kul som jag trodde att det skulle vara. I fredags var jag hos P. Vi bakade chokladbiskvier och gick ut med hennes hund. På kvällen åkte vi till vår tränare och åt god mat och spelade sällskapsspel. Jag som trodde att jag var ganska allmänbildad klarade inte barnfrågorna på TP. Hjälp! Men ärligt, är detta en bra fråga: hur många får finns det per invånare i Tasmanien? 10 tydligen. Och seriöst, Tasmanien, var ligger det? Det kanske märks att jag är bitter...

I lördags var jag och P på hennes kusins konfirmation och mottagning på en ö utanför Vaxholm. På mottagningen serverades det patéer och den gästades av en topmodell och en VD från ett STORT svenskt företag. Fancy... Men vi flydde med Vaxholmsbåten till stan innan tårtan. I stan såg vi Sex-and-the-city-filmen, som var väldigt bra. Till skillnad från P grät jag inget, men jag måste erkänna att håret på armarna reste sig vid vissa scener. Mer kommer jag inte säga, ifall någon av de få som inte sett filmen än råkar läsa bloggen. Efter filmen mötte vi A och C och vi åkte vidare till Söder. Där satte vi oss på Cozy, vilket var väldigt cozy (hahaha!), och tog ett glas vin. Sedan gick vi till ett ställe på Bondegatan och pratade och dansade lite. Sedan tog vi tunnelbanan hem och jag spillde ut min alldeles för dyra latte från McDonalds (jag menar 22 kr för en kaffe-maskins-latte!). Hallå brännskador. Sedan stupade vi i säng.

Idag (söndag) tog jag bussen ut till landet igen, för en vecka av "inte-göra-någonting-dagar". Skönt!
På tisdag kommer Lilli också! :)

/ Lollo

Kommentarer
Postat av: P

Åh, jag älskar att få vara en hemlig person på någons blogg, P... jag verkar så... mystisk..



(jodå, någon gång i halvåret har ni visst en läsare på denna blogg :)

2008-08-23 @ 18:48:56
Postat av: Lollo

Hahah!! jag vet nog vem du är...

2008-08-31 @ 17:59:40
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0