Jag väcker en blogg som sover

Igår jobbade jag för första gången på mitt nya jobb. Jag har provjobbat två gånger förut men igår var första gången som anställd. Och det kunde inte gått sämre, garanterat. Jag började bra, men efter att ha tappat ut glasplattan (som snurrar i botten på mikron) så att den sprack i tusen bitar gick det bara utför. Herregud, jag hade seriöst sönder en av mikrona - i lunchrushen. Jag sänkte (istället för att höja som man borde göra när man är en i personalen) deras kapacitet med 33%! OMG, när jag tänker efter. Men chefen skrattade bara och retade mig för att jag var likblek, så han verkade inte ta det fullt så hårt om han inte spelade förbannat bra. Jaja, jag får i alla fall komma tillbaka på onsdag och lördag, så jag antar att de inte hatar mig fullt så mycket.

Idag har jag umgåtts med mina småkusiner, som sov över inatt. Vi har lekt affär med mitt smink och mina smycken och det har kanske varit kul för dem men för mig gick det hela ut på att se till att inget gick sönder. Damage controller var vad jag var. Nu har de i alla fall gått och jag kan slappna av igen. När gick de från att vara så små och orörliga till att vara överallt hela tiden? Men jag älskar dem i alla fall, det är bara en fas intalar jag mig.

Nu ska jag dra upp lillasyster som ligger sovandes på kökssoffan och tigga om en riktigt lång promenad. Det behöver jag. Och föresten, nu när jag kan leka Carrie (se föregående inlägg) varje dag så kan jag garantera fler blogginlägg. Kort sagt, jag väcker en blogg som sover.

/ Lollo


Kommentarer
Postat av: Lilli

hehe, shit happens, men allt annat gick säkert mycket bra och du knockade säkert dom med din fina personlighet !

2008-09-30 @ 16:23:36
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/
Postat av: Lilli

Alltså jag har kommit på vad problemet är. Jag har nu kollat igenom gamla inlägg och ja, jag skäms. Jag tror att vi måste börja en ny blogg, ny inspiration och nya perspektiv på saker o ting. för viljan finns där men vi kanske måste move on?

2008-09-30 @ 16:32:03
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/
Postat av: julia

Att han skrattade var nog ett gott tecken och att du fick komma tillbaka idag och på lördag är ju ett ännu bättre tecken! Det gick säkert jättebra :)



Jag vill också ha en bärbar dator! Jag vill också leka Carrie.. Jag har blivit helt besatt. Köpte boxen för snart 2 veckor sedan och har sett lite mer än 3 säsonger.. Det är så grymt bra. Men, det känns lite överflödigt och ondödigt att skaffa en bärbar dator när jag har en alldeles utmärkt stationär.. Så, det får bli en annan gång!



Men du, vi måste ses snart! Nu var det ett tag sedan.. PUSS

2008-10-01 @ 19:00:15
URL: http://barajulia.blogg.se/
Postat av: Lollo

Lilli: Ja, jag jobbade idag och de var glada och nöjda så allt är bra :)



Ja, vi kanske måste mova on som du säger. Vi får prata om det, och kanske ta en nystart i nytt namn på ny plats. Winning team.



Julia: Ja, så säger min pappa också om den stationära. Så jag får leka Carrie med min fula repiga klump istället :)

2008-10-01 @ 22:09:43
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0