Nyheter

Ja då var det fredag igen. Man hinner knappt med, så fort går det nuförtiden. Och tack för det, jag klagar inte, bara konstaterar. Det har inte bara gått snabbt utan mycket har för en gång skull hänt:

1. Idag provade vi ut studentmössa. Jag, som beslutat mig för att strunta i overallen, tog en klassisk och fin mössa för 299 kr. Billigt kom jag alltså undan, till skillnad från de som skulle ha overall, lyxmössa, champagneglas och till och med svarta spetstrosor med "student 09" på. På tal om pinsamt, just när jag sa till min kompis S att sånna trosor har jag minsann (exakt likadana fast från H&M), utan tryck förstås, så kom min rektor/lärare och skulle fråga om jag fått hans mail. Och ja, han hörde hela diskussionen. Och ja, han såg trosorna. Vad gäller flak och skiva så ska jag strunta i att ha en skiva, om det inte blir en klasskiva, och vi ska försöka få tag på ett litet flak med 15-20 pers, om det inte blir klassflak det vill säga. Som ni märker är min klass väldigt efter med det här med student. Idag blev det omröstning om overall-färgen (samma dag som de skulle beställas) och min fina klass kom fram till skrik-orange. Gissa om jag var nöjd som redan bestämt att jag skulle strunta i overallen. Haha, nu får alla gå runt och se ut som pimpade morötter, och dessutom får de betala för det!!! Mohahah!!!

2. Jag har fått jobb, eller nästan i alla fall. Två gånger har jag vart och provjobbat på ett café i Täby Centrum och imorgon ska jag få jobba min första dag som anställd, och om det går bra då får jag fortsätta! Gissa om jag är nervös... Eftersom att det imorgon är "Täby Centrum 40 år" och EMD (halleluja! not) ska dit och spela så kommer det vara proppat med folk. Hello nervous brakedown. Jag har hört från säkra källor att McDonald's Täby C har dubbel bemanning imorgon, allt för att det beräknas bli så mycket folk... och lönehelg och allt.... Herregud.

3. Jag leker Carrie Bradshaw just nu. Vet ni varför? För att jag sitter i sängen med en bärbar dator. Jaha, tänker ni, men det är inte vilken dator som helst. Det är en ITEK-dator. Jag berättar från början:

I tisdags rullades en vagn in i klassrummet. De hade anlänt, våra datorer som vi kämpat så mycket för. I två år har vi klagat för att vi på IT-linjen inte får ha datorer, till skillnad från dyslexi-klasserna som har haft varsin i alla år. I alla fall, det var en stor dag för ITEK, för vi som första klass får nu låna varsin svart, repig (för ja, den är 2nd hand) dator i ett år. Men att den är stor och tung och repig gör ingenting, för den är vår, och oj vad den är efterlängtad.


/ Lollo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0