The Game

UPDATE: En spelare ska ha någon form av uppmärksamande acesoar. Hatten !

Jag kan ärligt säga att jag inte alls har varit medveten om Neil Strauss och hans verk The Game. Uppriktigt sagt kan jag säga att jag skulle ha varit en del av ett spel om det inte var för två fantastiska vänner. Tack vare dom är jag nu medveten och har faktiskt mer kontroll än spelaren själv. Även om han inte vet om det. Efter att ha fått klart för mig att det var The Game jag var en del av kunde jag inte sluta leta information. Mycket stämde in kan jag säger er, han har följt punkterna. Efter igår vill jag känna att det är jag som har kontroll. Detta efter att blivit utsatt för följande:

MOTTAKTSTEKNIK - subst: en teknik som används för att väcka eller öka attrakti0n, på så sätt att en man ger en kvinna signaler om att han inte är intresserad av henne, följt av signaler om att han är det. Detta förlopp kan utspelas på några få sekunder - till exempel genom att mannen fattar kvinnans händer och sedan släpper dem som om han ännu inte litar på henne - eller under längre tid, till exempel genom att mannen är väldigt trevlig under ett visst telefonsamtal men sedan väldigt reserverad och korthuggen i telefonen nästa gång. Upphov: Style. NEG - subst: en tvetydig kommentar eller till synes oavsiktlig förolämpning riktad till en kvinna som en raggningsexpert nyss har träffat, med avsikten att aktivt demonstrera för henne (eller hennes väninnor) att han inte är intresserad. Till exempel: "Vilka fina naglar, är de äkta?" Man kan också negga någon genom att aktivt demonstrera brist på intresse för henne genom att yttra något tvetydigt, förolämpa henne på ett sätt som verkar oavsiktligt eller ge henne konstruktiv kritik. Även: negsmäll.

Lollo, vad är nästa steg?! Jag måste få veta för att få kontrollen helt och hållet. Lilli säger, Game on.

Jag måste tacka Lollo för en annars mycket rolig och lyckad utgång. Måste göras igen!


/Lilli


Kommentarer
Postat av: Lollo

Lilli has got the power! Jag ska läsa på om nästa steg, jag lovar! :)



Tack själv! Vi måste absolut göra om det!!!

2008-09-07 @ 19:45:11
URL: http://lilliochlollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0